21 October 2011

ko tiru eh ?

Assalamualaikum semuaaa :D *muka bahagiaa boleh online*
upss, tapi bahagiaku tak berpanjangan kot. Tadi, exam Mathematic2 + Science2.
0keh, memey aku tak study pun math tu ! Math kena study erk ? Nk study pew ? Sebab tulah aku takleh jawab. Ni first time aku takhabeh jawab exam Math. Huhu~ Y^Y 
The worst nightmare i ever had ! *eh, aku ade mimpi buruk ke ? Ntah, abaikan! =.='
K, sememang memangnya aku taktaw nk jawab soalan numbe sembilan tu. *eh betulke numbe sembilan?* Masa ustazah cakap tinggai lagi sepuluh minit, aku ada lagi dua tiga soklan takjawab. D: Then tengah aku dok buat soklan numbe sembilan tu, sikittt je lagi nk siapp. "Masa dah tamat, sila berhenti menjawab" macam tulah aku dengaq ustazah cakap. Aku ? Mulanya nk bagi habeh gak! Tapi ustazah sambung "Ketua kelas dan penolong, sila kutip kertas jawapan" Urghh! What the ? K, aku bangun g kutip ketas jwpn kawan2 aku yg annoying tu ! Mana taknya annoying, aku takboleh nk habiskan soalan tu sedangkan depa sempoii aje jawab ! Kalau lah jadi kat hampa hampa semua kan ? Rasa cena ? Bengang ak ? Aku ? Memey bengang tahap gaban lah ! Sampai rasa mcm nk koyak koyakk je ketas jawapan depa tu. Hak2. Nasib baek aku waras lagi derr~ Maw tidak ? Kutip lah ketas hampa tu dekat atas lantai ! *kejamnyaa* Dahlah soklan tu lima markah. terbang melayang lah lima markah aku tuu. T^T *sobbs sobbs* K, dah habeh sesi mengutip sampah kertas jawapan tu, startlah sesi membincang soklan2 tuh. Ada yg kata soklan tu salah. Really ? Taktahu lah :/
Aku dah seram sejukk dibuatnya ! Mathematic 2 ni memang buat aku rasa mcm nk demam lepastu pengsan tiga jam. Huh >,<"



#try jawab macamni. Maw aku jadi cekgu, mmg nk lempang budak ni !

Neh baru nak mulakan ceramah motivasi sempena exam. About 'meniru' dlm exam. Hampa hampa semua penah meniru dak ? Mesti penah an ? Tipu lah kalau tkpenah meniru tu. Memang lumrah seorang pelajar la perbuatan meniru ni. Aku pelajar, aku taw lah. aku pun penah meniru. tapi bukan dlm exam. Cara aku meniru ? Aku p sekolah awai2 pagi, then aku tanya, spa siap dah keja sekolah ? Nk pinjam buku lah. Nak tengok. Kan latihan yg cikgu bagi tu, samada aku taksiap kan, atau aku tak reti nak wat atau aku mmg malas nk buat. Aku tiru je lah kawan2 aku tu. Well, depa tak kesah pun kn ? Betoi ka salah ka ? Janji siap.Lagipun latihan ja. Bukan exam ! 
Alhamdulillah, sepanjang aku exam tiga hari ni, takpenah lagi aku meniru
Aku dok kelih org meniru, aku dok dengaq cerita org meniru ! Meniru tu apa ? Meniru tu menipu diri sendiri ! Tipu cekgu ! Tipu makpak ! Memang orang taknampak hampa buat. Tapi ingatlah wei, Allah nampak apa yg hampa buat ! Hampa mmg takleh nk sembunyi2 lah dgn Allah. Kita ada lagi dua hari lagi nk amek exam, sudah sudah la dok wt keja meniru tu. Aku ni bukannya perfect sgt nak nasihatkan org. Just wanna share about my school life aje. Sesiapa yg nak terasa tu silakan lah ea ! Jangan mai serang aku dekat sekolah dah la ! Bahayaa woo ~ kbai. Assalamualaikum.

notaKAKI : Maaf post yg tersangat panjang berjela sbb lama tak update. Maaf jugak sbb terguna bahasa yg kasiaqq !
'Peperangan' kita ada lagi dua hari ea ! Chaiyyok ! ^^




4 comments:

Solihah Irsyadah said...

wey...kite sama arr..aq pun x tiru gak..but..sorilah..kalau slalu hntr lmbt ketas xzam..

Nur Fatihah said...

hoho, takpa aihh, tak kesah pun, sj nk update bengang sikit. :p

Lil'Caliph said...

sapa yg meniru?ayat2 tu mcm nk rujuk somebody je..

Nur Fatihah said...

hehe ~ sapa sapa sahaja, yg terasa ngn post ni , dea lah yg meniru :]