19 November 2012

Tutorial Image Hover (rainbow)

Assalamualaikum ^^ 

Hai semuaa. Harini hari apa? Hari isnin -.- Harini result upsr keluar kau tahuu? Arghh cuak gila. Acano lah result sayeww ye? Hahahhahaha perasan doh budak ni. Upsr pun tak ambik lagi tautau dapat result. Ehh? Kayy aku memain je tuu. Tetiba nak jadi budak sekolah rendah pulak. Ahaks~ Lalala. Tadi usha cbox ada somebody tanya tutorial rainbow image hover tu. Taktau mcm mana? Ce hover dekat gambar bawah ni :3 
source : Tumblr


Lawa kann? Okayy tuto ni aku dpt dekat blog Muaz Adli. Thanks to him. So here the code :

Untuk Classic: paste dekat atas <style>
Untuk Template Designer: cari perkataan .img{ dan tukar dngn code bawah ni.

img{
padding:4px;
-webkit-transition:1s;
}
img:hover{
-webkit-transition:1s;
-webkit-filter: hue-rotate(360deg);
-moz-filter: hue-rotate(360deg);
}

Kalau nak copy code tu tekan Ctrl+C ye. Maaf sebab aku disable right click. Harap dapat membantu anda yg bertanya itu. Err kpd 'saudara' di cbox saya, lain kali boleh tak letak nama dgn url blog? Senang la saya nk bgtau link tutorial tu :3 Tapi takpe, thanks sbb menanyakan tuto ni. Kalau tak faham apa-apa tanya je, jgn malu2 *ewaah buat mcm pro --' haha

No comments: