03 November 2011

Ponteng di Bengkel ? XD

Assalamualaikum . . . 

Aehh, tajuk semua nk sama aje. Farah Husna dah update dah tajuk neh. Adilah pulak otw nk update. Aku? Tengah mengupdate aa. Memang lah tajuk nak sama, kami dah bincang dah tadi ne. Tapi kmi ada versi tersendiri taww. Kami satu geng ponteng dari dengaq ceramah motivasi ape entah kat dewan form three tu. Err, mulamula alasan kami sbb nk p bengkel KH lah kn? Sbb tu waktu KH. Then, smpai ja kt bengkel.. Cekgu Zuhdee kata, kamu dh taw kn result kamu tu? Dah aa. Buat Kerja sendiri aa. 

Mulamula, aku p amek borang koko sbb nk amek tandatangan cgu Zuhdee. Then, smpai balek kt bengkel, depa tgh dok buat mesyuarat bengkel lak. Aku join aa. Pastu, Fatin + Amirah + Sakinah + Taqiyyah p library. Tu geng baekbaek uu. Depa p buat folio. Kami? Kaki menyembang aa. Lepastu. cekgu pun dgn baek hatinya fahamm kami. Cekgu pun blah ke bilik sebelah. 

Kami start buat keja tak berfaedah aa. Nk taw 'kami' tu sapa? Kami tu : aku + Husna + Hidayah + Wanie + Rab +  Adilah + Qistina. Adilah suruh kami buat story telling kt ctu. Amboiyy~ Mentang2 aa dea juara story telling sch rendah. Nk lawan aa tu? Haha XD Suruuh dea cerita takmau lak. Then, Wanie ngn Husna dok buat konsert lak. Dok menyanyi lalalaguu, tak sedapp pun :p *tak sedaq dea pun nyanyi sama, booo* 

Sepuluh minit lagi nk rehad, kami keluaq rehad awai. Idea Rabiatul Adawiyahh na. Kami pakat p koop. Then, dengaq suara penceramah tu dok bagi ceramah. Reaksi kami? Erk, tak abeh lagi kaa ceramah tu? Gena ni? Kang cekgu tarik kita p ctu gena? Nak rehad nii. Jomjom blahblah. P canteen duluu aa, lapaq neh. Neh, lepas kita p kantin? Nk p mana? Nk sembunyi kt mna? Weii~ Nak lalu kot mana ni p kantin? Mana leh lalu kot tu, kantoi sakgi. Tengok tu. Seribu satu persoalan diluahkan oleh kami. Takmau p dengaq ceramah punya pasai.

Dah lepas p makan kt kantin. Tanya lagi, nk p bengkel ka librray? Aaa. Lastlast, semua setuju p bengkel. Mula2 cekgu Harizan tk bagi masok seyh. Adoyai cekgu~ Paham lah kami ne cekgu. Kami tk sanggup p dengaq ceramah tu. Tensen doh. Aku kata kat cekgu, takpa lah cekgu, kami dok kat luaq je aa. Dah cekgu takbagi masuk. *nada merajuk :p* And, cekgu teroih bagi masok. Haha XD Dok sembang sembang lagi. Bosan gilaa. Tpi, kalau p dengaq ceramah tu? Err, no komen aa. Then, tetiba ja cekgu Zuhdee mai jenguk kot tingkap, hampa tak p dengaq ceramah ka? Kami? Err, kami lari dari ceramah tu la yg mai dok kt cni. Dahtu semua pakat gelak XD

Then, ada bebudak lelaki kelas aku mai. Depa gtau yg ceramah tu dh abeh. So? Apalagi, blah aa. Nk dok wtpa lama2 kan kt ctu? K, tamat dah kes ponteng kami neh. Alaa~ Bukan selalu pun kmi boleh buat mcm ni. Ujung2 taun nehh, buat nakal cket. Takkan asyek nk jadi budak skema ja? K, harap hampa enjoy aa dgn post aku yg panjang2 neh. Tataw aa, maken lama post aku maken panjang seyhh. 

Aku nak ucapkan bebanyak banyak terima kaseh dekat 'Geng Ponteng' aku! Sebab hampa dah buat kau happy sgt2 harini. Sedikit sebanyak, aku dah boleh lupakan masalah aku tu. Love u all ! 

No comments: