23 November 2011

Tokbon -,-"

Hee. Tokbon! Amende tuh? Tokbon tu sedare kepada nenek kebayan yg duk kat Paris tuu. Haha. *jangan dok caya aehh* Nk tau maksud tokbon? P bukak kamus dewan edisi terkini, halaman ke-200. Jumpa dak perkataan tokbon tue? Jumpa? Bagus lha! Tk payah aku gtau dh kan? Maksud tokbon dlm kamus hidup aku plus kengkawan aku ialah ; orang yg suka gtau berita-2 pasai kawan-2 dea kt cekgu-2. Sedikit sebanyak yg aku taw lha! Sapo lah reka nama ne noh?  Boh laa nama hok sedap lagi. Haha.

*penulisan post kali ini tergendala sebentar akibat ber-Skype-ing dgn makcek Najwa plus pakcek Nafiez*

Yeah! Sambung-2. Aaa. Dekat sekolah aku ada tokbon ne. Dea kawan aku pulok tu. Perempuan oke? Teciann kt dea. Budak-2 laki selau panggei dea tokbon. Huu T__T Kesian dea kan? Salah ka apa yg dea buad? Membantu cekgu-2 dlm membanteras jenayah masalah disiplin para pelajar tu. Baek kan apa dea buad? Tpi tulaa, mesti ada yg tk suka ngn apa yg de buad. Tmbah-2 lagi kalau org yg 'hot setap' gitu kt kolah. Mesti depa peymess dekat cekgu-2 aite? So, kdg-2 depa ingat tokbon ni lha g dok gitau kt cekgu. Tpi tk semestinya aite? Tk semua benda cekgu-2 tu tau dari tokbon tu. And jgn lha dok kutuk-2 tokbon tu pulok. Siap memulaukan depa lagi. Patut kah? Huft. *emo pulok dah* Err, aku bukannya nk bela tokbon tu k? Jgn marah aku. And jgn mai serang aku pulok. Takutt (!) Hehe.

Oh, aku saja ja bukak cerita pasai tokbon. Bukan apa, sebab tadi ada org kata aku ni pun tokbon gak. Kan Nafiez kan? Erk. Terkejut eden. Tpi dea kata, tu masa form1 tu. Dea kata lagi, pantang budak laki masuk kelas aku ja, aku tulis nama. Hahaha. Aku dah ingat! Nak tegelak teguling-guling terlentang-lentang aeh aku lepas dea habaq lagutu. *over acting* Dulu kelas aku saja yg campoq. So, aku memang pantang lha kalau budak-2 laki masuk kelas aku. Hok jenis masuk pastu keluaq tkpa lah jugak. Ni tidak, jenis masok, pastu merosak harta benda awam kelas aku pulok. Mentang-2 lah kelas kami lawa. Hampa jeles lettew kan? Haha. Aku ngaku dulu aku tokbon. Aku selalu habaq macam-2 kat Ustazah Faridah. Tpi, aku rasa semua yg aku habaq tu pasai kelas aku ja. Yg laen tadak. Hoho.


Got you Tokbon ! Haha *joke*

Sampai lha tadi. Baru aku taw yg aku ne tokbon. Iyolah~ Sapa nk tau dea tokbon kan? Tambah-2 lagi thun lepasni kelas aku ja yg campoq. Mana lah aku nk tau pasai budak-2 laki kelas laen --" And aku baru tau jugak, ada orang yg benci sangat-2 kt aku sbb perangai tokbon tu *gelak sampai keluaq air mata* Best jugak jadi tokbon ne. Oitt, jagn ingat aku jadi tokbon pulok. La ni aku dah matang. Takdak nk jadi tokbon-2 dah la! Cukup la aku merapu malam ni. Bai-3, Assalamualaikum :)

3 comments:

Lil'Caliph said...

aish. nk salah kmi pulak

Nur Fatihah said...

salah apa? haha XD

Lil'Caliph said...

salahkan kmi ngan nafiz sbb 'lalaikan' hmpa..