03 December 2012

Kenapa awak tak letak chatbox?

Assalamualaikum n_nV

Buat muka comel tapi hati tengah geram. Apakah? Haa malam ni aku nak jadi maknenek sat. Nak membebel dekat blog. Sapa nak baca, dipersilakan. Takmau pun takpa :'3 Dahh kalau takmau baca sila close tab ini sekarang ye *buat muka garang* Takut dak? Dakk? Kfoinee -___-

Harhar. Do you see the title? Get it? Then you know what I am going to type about. Ekceli masalah ini *ewah masalah ke? masalah bagi hakuww T__T* diperdebatkan oleh otak aku ketika dalam perjalanan pulang ke rumah dari rumah tok aku tadi ni -.- Paham? Tak paham sudah, bukan main point pun. Lol. 

Okay okay. Jangan buang masa. Straight to the point saja lah kann? Hm macam ni, sejak dua menjak aku rajin dok ber-blogwalking ni, aku jumpa banyaaaaaaaak jenis blog. Salah satunya yg tak letak chatbox. Oh pleasee kenapa anda tak letak cbox? Anda tahu tak keberangkalian besar perkara seperti ini akan berlaku kepada anda. Baca dan fahami ye ^^


Situasi : Si A singgah dekat blog Si B lepastu dea tertarik kebabom terus follow. Nak letak lah link blog dea dekat cbox, mana lah tau nanti boleh difollow balik. Tak gitu yer? Cari punya cari cbox tak dijumpai .____. Itu okay lagi kalau si A tu baik mcm hakuww biarkan je takde box pun kenn. Nak nak kalau si A tu tak berapa nak baik [err nakal lah org kata kann] pergi unfollow balik blog kau? Hah tak ke rugi follower dah mcm tu? --' 
Okayy maybe certain blogger akan cakap "alah, rugi sorang follower je pun, tak heran lah" Ye mmg kau tak heran sbb follower kau dh beriban kann? Tapi, kalau lah dea tu jenis tak unfollow back. Lepastu kau langsung tak jenguk2 blog dea. Heii tak kesian ke kt blogger tu? Kalau takmau follow pun at least singgah la blog dea sekali sekala. Hah? Susah kan nak singgah? Sebab? Kau tak letak CHATBOX. 

Seterusnya backup dari blogger yg lain yg tak letak cbox kononnya sbb ada anon2 yg dok letak link Churpchurp lah Says lah Heartbeat lah apabenda semua tu aku taktau sgt -____- Haihh cik kak, cik abang mmg lah lumrah blogger nak jugak masyukk dgn letak semua tu. Ye saya mengerti perasaan anda yg bengang bila klik nama org tu ingatkan keluaq blog dea tapi tuptup keluaq link duit tu kann? Siapa tak bengang ye dokk? Eh btw blog aku pun belambak laa link mcm tu. Tapi aku tk pernah klik pun. Sebab? Yeay a good question. 

Aku tak pernah click link Churpchurp, Heartbeat, Says *kecuali org mintak tolong, i'm a nice girl* yg diletakkan dekat blog aku atas nama orang yg entah wujud entah tidak tu -___- Contoh: 

*sila klik utk lebih jelas* 

Ngeee~ Tengok apa yg aku kotakkan tu. Ohkay ni tips yg aku selalu amalkan. Nak ikut? Boleh je :3 Sebelum hampa nk klik sesuatu link tu kan. Hampa halakan cursor dekat nama dea then tengok kemana kita akan dibawa pergi setelah klik nama tu. Macam kotak yg aku letak anak panah tuu -.- Hah faham tak? Kalau tak faham jugak taktau lah nk terang mcm mana lagi .____. And aku cuma akan klik dekat link yg ada blablabla.blogspot.com~ Yang lain sorry lah i tak pandang pun kayh? Hahaha. 

Cara mcm ni lah yg mengelakkan aku dri meng-klik link yg tk berguna lol. Yes i know i smart. Harhar sekali sekala puji diri sendiri --'  Again kat sini aku nak mohon sgt2 dekat blogger yg tk letak cbox tu, tolong lah letak chatbox ye. Senang sikit kami nk tinggal jejak blog kami dekat blog anda. Kan kan kan? Watlek watpeace watcute. 

p/s; maaf atas penggunaan 'aku kau'. Maaf andai ada yg terasa. Saya insan biasa yg tidak lari dari melakukan kesalahan .______. Sekian, assalamualaikum. Oh tidak lupa, sila-sila lah memberi komen tentang pendapat anda mengenai perkara ini :3

6 comments:

Anis Farhana said...

Saya pun tengok dulu dekat tepi tu . selalunya orang tak letak cbox sbb nak orang komen entri dan blogger femes je tak letak cbox nie kecuali kak lyssa . hehe :)

Nur Fatihah said...

@Anis Farhana : yeahh kite geng. haha betul jugak ap yg awk ckp tu. tpi kn tk smua org rajin komen kann? mybe dea pemalu nk komen ke apa *mcm saya ._. jap pemalu lh sgt kan? haha

Daus said...

ouh gitu..
selalunya main click je..
tak tengok pun link tu link iklan or not..
hihik..

Nur Fatihah said...

@Daus : yep ^^ kena buat mcm tu lah baru tk klik iklan tu. haha

safarina said...

Aah susah kan tade chatbox ni, kadang kadng kite n follow balek tatau link die, so...ksimpulannye, letak laa. heehee :)

Nur Fatihah said...

@.safarina|shafie. : betul tuuu~! hehe